وقت سفارت لیتوانی


وقت سفارت لیتوانی برای سفر به این کشور زیبای اروپایی انجام می شود و برای اخذ ویزای این کشور نیازمند تعیین وقت سفارت لیتوانی می باشید. این کار به این منظور توسط سفارت این کشور انجام می شود تا افرادی که قصد دارند به کشور لیتوانی ورود کنند برای تهیه ی مدارک لازم برای سفر به کشور لیتوانی اقدام نمایند. این کشور جزء کشور های محدوده شینگن است.

آشنایی با کشور لیتوانی

لیتوانی از کشورهای زیبای شمال شرق اروپا است که کمتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. کشوری با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر که پایتخت و البته بزرگترین شهر آن ویلنیوس است. واحد پول این کشور از سال 2015 به بعد به یورو تغییر کرد و دین اکثریت مردم این کشور مسیحی کاتولیک است. از ویژگی های شاخص این کشور سرعت بالای اینترنت در آن است که لیتوانی را به سریع ترین اینترنت جهان تبدیل کرده است. صادرات کشور لیتوانی تولیدات معدنی مواد غذایی و صنایع الکتریکی و چوب، و واردات این کشور عمدتا ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل و مواد فلزی است. این کشور عضو اتحادیه شینگن است و از این جهت ارتباط بسیار خوبی با سایر کشور های اروپایی دارد و می تواند مقصد خوبی برای گردشگران و تجار همه ی کشور ها از جمله کشور ما باشد.

سفارت لیتوانی در ایران

متاسفانه سفارت لیتوانی در ایران وجود ندارد و برای طی کردن مراحل اخذ ویزا باید به یکی از سفارت خانه های فعال این کشور در همسایگی کشور مراجعه کنید.  سفارت کشور لیتوانی در ارمنستان ، آنکارا و دوبی از گزینه های خوب برای طی کردن این مراحل است. راه دیگر دادن وکالت به افراد متخصص در اخذ ویزا برای طی کردن مراحل مورد نیاز شما در کشور دیگر است. شاید هزینه ی بالای دادن وکالت از نظر شما اضافی و بی مورد باشد اما با مقایسه ی هزینه ی سفر به این کشور ها خواهید دید که هزینه ای معقول است که کار شما را برای اخذ ویزای لیتوانی آسان و بی دردسر تر می کند.

اخذ ویزای لیتوانی

برای شروع مراحل ویزا در سفارت کشور لیتوانی باید ابتدا فرم آنلاین مربوط به تعیین وقت سفارت لیتوانی را تکمیل نمود که برای کسب اطلاعات بیشتر باید با آژانس های مسافرتی که در زمینه ی سفر به لیتوانی و گرفتن وقت سفارت لیتوانی فعالیت می کنند تماس گرفت.این فرم نیاز به یک عکس جدید و تمام رخ از شما با پشت زمینه ی سفید دارد. بعد از تکمیل تمام موارد درخواستی در فرم باید عکس دیجیتالی خود را در فرم آنلاین آپلود کنید. بعد از آپلود عکس یک کد تاییدیه درخواست دریافت می کنید که پیشنهاد می شود آن را در جایی مطمئن ذخیره کنید. تاییدیه فرم آنلاین را پرینت گرفته و در روز مراجعه حضوری حتما همراه داشته باشید. رعایت تمام این موارد باعث می شود در روز مصاحبه استرس کمتری داشته و مراحل آن را بسیار راحت تر طی نمایید.

کشور لیتوانی جزء محدوده ی شینگن است در واقع با اخذ ویزای این کشور می توانید به 26 کشور عضو اتحادیه شینگن سفر کنید. بعد از تعیین وقت سفارت لیتوانی و اخذ ویزا و سفر به کشور لیتوانی و پس از گذشت چند ساعت از سفرتان حالا می توانید به هر کدام از کشورهای عضو شینگن سفر کنید. به همین دلیل لیتوانی در واقع دروازه ای آسان به قاره سبز است. باید به این نکته توجه داشته باشید که تنها در صورت اخذ ویزای شینگن از سفارت لیتوانی می توانید به سایر کشور های اروپایی هم سفر کنید و افرادی که ویزای ملی کشور لیتوانی را دارند مجاز به سفر به سایر کشورها نخواهند بود. وقت سفارت لیتوانی برای هر نوع ویزای مورد نظر را انتخاب کنید.

اخذ ویزای لیتوانیوقت سفارت لیتوانی

تعیین وقت سفارت لیتوانی و پرداخت هزینه های مربوطه به منزله ی قطعی شدن سفر شما به این کشور است اما برای مراجعه حضوری و مصاحبه با افسر مربوطه مدارکی نیاز دارید که باید با حوصله و در طول زمان مشخصی قبل از مراجعه حضوری آن ها را تهیه کنید تا در روز مصاحبه مشکل خاصی گریبان گیر شما نشود. .مدارک مورد نیاز شما عبارت اند از: مدارک شخصی مثل شناسنامه و کارت ملی ،عکس جدید بدون رتوش و پاسپورتی که حداقل 6 ماه از تاریخ اخذ آن گذشته باشد ،برگه ی در خواست ویزا که از خود سفارت لیتوانی تهیه می کنید و فیش حقوقی از محل کار که برای کارگران و کارمندان الزامی است.

وقت سفارت لیتوانی از این جهت مهم است که در روز مراجعه اگر مدارک شخص متقاضی ناقص باشد یا در جریان مصاحبه نتواند به سوالات به صورت قابل قبول پاسخ دهد ممکن است نتواند ویزای کشور لیتوانی را اخذ کند و به اصطلاح رد یا ریجکت می شود.به همین دلیل باید در جمع آوری تمامی مدارک مورد نیاز برای وقت سفارت لیتوانی دقت کرد و روز مصاحبه به دقت به سوالات مصاحبه کننده توجه نمود تا بتوان به سوالات مورد نظر جواب های دقیق داد.

مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت لیتوانی

برای افراد بازنشسته گواهی بازنشستگی و برای افراد مشفول به تحصیل گواهی اشتغال به تحصیل جز مدارک مورد درخواست می باشد.اگر ویزای شینگن سایر کشورهای اروپایی را هم دارید باید آن را به سفارت کشور لیتوانی ارایه دهید. مدرک مورد نیاز دیگر که قدرت مالی شخص را مشخص می کند فیش بانکی از گردش 3 ماه آخر حساب فرد است همچنین در صورت داشتن بیمه نامه مسافرتی یا پروانه کسب باید آن را در روز مصاحبه ارایه کنید. این ها بخشی از مدارک مورد نیاز برای تعین وقت سفارت لیتوانی است.

در ادامه به ذکر تمامی مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت لیتوانی می پردازیم و تمامی موارد را قید می کنیم. بعضی موارد متعلق به افراد با شرایط خاص است که در صورت داشتن آن شرایط باید مدرک آن را هم تهیه و ارایه کنید. فرم درخواست ویزا،بیمه مسافرتی،کارت ملی و شناسنامه،گواهی اشتغال به تحصیل،نامه تمکن مالی و گردش 6 ماه آخر سپرده ی بانکی، گواهی بازنشستگی،رزرو هتل و بلیط هواپیما،دو قطعه عکس رنگی با پس زمینه ی سفید و بدون روتوش و اصل پاسپورت مدارک مورد نیاز شما برای اخذ ویزای لیتوانی می باشد.

مراحل دریافت وقت سفارت لیتوانی

مرحله بعد از تکمیل فرم آنلاین تعیین وقت سفارت لیتوانی برای انجام مصاحبه ی حضوری است که این زمان را باید خودتان مشخص کنید. نکته ی مهم برای تعیین این وقت اطمینان از این نکته است که حتما می توانید در وقت سفارت لیتوانی تعیین شده شخصا در سفارت حضور داشته باشید چرا که طبق قوانین حضور شخص اعم از خردسال و بزرگسال در زمان مصاحبه ی حضوری در صورت عدم وکالت دهی به شخص دیگر الزامی است.

مواردی که در زمان  پر کردن فرم آنلاین باید مد نظر بگیرید دقت در وارد کردن اطلاعات شخصی، شماره پاسپورت و سایر اطلاعات موجود در فرم است. همچنین باید توجه شود تمام اطلاعات در جای صحیح وارد شود چرا که عدم دقت در وارد کردن اطلاعت ممکن است شما را  در مراحل بعد دچار دردسر کند و حتی در مواردی باعث از بین رفتن تمام زحمات انجام شده و فعالیت هایی که برای تعیین وقت سفارت لیتوانی انجام داده اید شود. یاد آوری می شود از صفحه ی آخر فرم تکمیل شده پرینت گرفته و به خوبی از آن نگه داری کنید.

پس از طی کردن مراحل گفته شده و تکمیل تمام کادرهای موجود در فرم تعیین وقت سفارت لیتوانی کد دیگری دریافت می کنید که نشان دهنده ی صحت مراحل طی شده در اخذ ویزای لیتوانی است. این کد از این جهت مهم و قابل توجه است که می توانید برای تغییر زمان مصاحبه اگر به هر دلیلی قادر به مراجعه ی حضوری در سفارت نیستید برای شما راه گشا باشد. این کد و تاییدیه ی فرم را هم پرینت گرفته و در زمان مصاحبه حضوری به همراه داشته باشید. البته تغییر وقت سفارت لیتوانی در مواردی بسیار پیچیده و حتی غیر ممکن است اما این کد می تواند تنها شانس شما برای شرایط خاصی که ممکن است برایتان بوجود بیاید باشد.

تمام موارد گفته شده کارهایی است که قبل از وقت سفارت لیتوانی باید انجام دهید ولی بخش مهم تر کار روز مصاحبه و پاسخ دادن به سوالات مورد پرسش توسط افسر مصاحبه کننده است. اگر می خواهید بدون مشکل و دردسر این مرحله را هم پشت سر بگذارید رعایت یک سری نکات قطعا راه گشا خواهد بود.

باید به سوالات با دقت گوش داده و جواب های ساده و به دور از پیچیدگی را به صورت شفاف به مصاحبه کننده ارایه کنید. داشتن مدراک معتبر زبان برای پذیرش سریع تر شما بسیار موثر است و دید بسیار مثبتی از شما برای مصاحبه کننده ایجاد می کند. ارایه دلایل قانع کننده برای بازگشت به ایران هم بسیار مهم است. پس سعی کنید جواب های آماده و مشخص به سوالات داشته باشید تا از سردرگمی شما در زمان مصاحبه جلوگیری کند. در ضمن جواب ها باید کاملا صحیح باشند.

مراحل دریافت وقت سفارت لیتوانیدریافت وقت سفارت لیتوانی برای انواع ویزاها

ویزای کشور لیتوانی انواع مختلفی دارد که  نوع آن می تواند زمان ماندن در این کشور را مشخص نماید. همچنین تا پایان مدت اعتبار آن می توان در این کشور ماند و یا در سایر کشورهای عضو شینگن تردد کرد. انواع این ویزا ها عبارت اند از: ویزای توریستی یا گردشگری لیتوانی، ویزای دیداری لیتوانی،ویزای تجاری لیتوانی، ویزای پزشکی لیتوانی،ویزای کنفرانس لیتوانی،ویزای ورزشی لیتوانی و ویزای هنری لیتوانی. هنگام تعیین وقت سفارت لیتوانی به نوع ویزای در خواستی خود توجه نمایید.

تعیین وقت سفارت فوری لیتوانی

نکته ی مهمی که باید به آن توجه کرد و اغلب افراد از آن بی اطلاع هستند این است که تعیین وقت سفارت لیتوانی به صورت فوری که در تبلیغات بسیار به چشم میخورد در مراکزی که با سفارت لیتوانی در ارتباط هستند انجام می گیرد. دقت کنید، این فکر و تبلیغ غلطی است و در واقعیت همه وقت ها با یک سرعت داده می شود اما اگر زیر نظر افراد متخصص و با تجربه مراحل را انجام دهید مسلما زمان کمتری از شما خواهد گرفت. این افراد که در زمینه ی اخذ ویزا بسیار باتجربه هستند می توانند به افرادی که تا زمان مراجعه حضوری می خواهند به کارهای دیگر خود برسند کمک  کنند تا مراحل را بدون توقف و پشت سر هم به آسانی انجام دهند.

آژانس های مسافرتی معتبر می توانند مراحل گفته شده را با سرعت بیشتری برای شما طی کنند از این جهت شما می توانید با پرداخت وجه به این آژانس ها وظیفه ی کنترل کار خود را در جمع آوری مدارک و اطلاع رسانی زمان های خاص مثل روز مصاحبه را به این آژانس ها بسپارید. اعتماد به این آژانس ها می تواند در وقت شما برای سفر به این کشور صرفه جویی کند.

هزینه ی وقت سفارت لیتوانی

مرحله ی بعدی برای اخذ ویزا پس از تکمیل فرم های آنلاین و تعیین وقت سفارت لیتوانی پرداخت هزینه های مربوط جهت دریافت ویزا است. بدون پرداخت فیش های تعیین شده در سفارت امکان مصاحبه ی حضوری را نخواهید داشت. هزینه ها بر حسب نوع ویزای درخواستی از لیتوانی متفاوت است و ذکر این نکته لازم است که پس از پرداخت امکان استرداد مبالغ واریز شده وجود ندارد. پس بعد از اطمینان کامل از تصمیم خود فیش ها را دقیق پرداخت نموده و اسناد پرداخت را هم نگهداری و در روز مراجعه ارائه دهید. در ایتدا شرایط سفر را فراهم و بعد از قطعی شدن سایر موارد 3 ماه قبل از سفر اقدام به طی کردن مراحل اخذ ویزا نمایید چرا که اگر به هر دلیلی از واریز وجه ها منصرف شدید تنها به مدت یک سال وقت سفارت لیتوانی تعیین شده را تغییر دهید.

هزینه ی وقت سفارت لیتوانیچکیده ای از مراحل وقت سفارت لیتوانی

در انتها به صورت چکیده مواردی که برای اخذ ویزای کشور لیتوانی باید به آن ها توجه ویژه داشته باشید را به صورت خلاصه برایتان ذکر می کنیم. مراحل تعیین وقت سفارت لیتوانی را از طریق افراد با تجربه و خبره پیگیری و انجام دهید. آژانس های هواپیمایی می توانند مراحل اخذ ویزا را برای شما راحت و آسان کنند. برای مسافرت به این کشور باید از طریق سفارت های فعال این کشور در همسایگی ایران اقدام نمایید چراکه لیتوانی در ایران سفارت خانه ندارد. فقط پس از اطمینان مبالغ را به حساب سفارت لیتوانی واریز کنید چرا که این مبالغ در صورت پرداخت غیر قابل بازگشت هستند.