9 توصیۀ فوق‌العاده برای دکوراسیون خانه های کوچک

۱. از میز دیواری، و صندلی های بدون پشتی استفاده کنید

میز دیواری میتواند جایگزین میز تحریر، و یا حتی میز ناهار خوری شود. ویژگی اینگونه میزها این است که فضای بسیار کمی را اشغال میکند، و ظاهری بسیار شیک و مدرن دارد. اگر چند قفسه بالای میزتان نصب کنید، یک میز کار عالی و بی دردسر ساخته اید. صندلی های بدون پشتی نیز در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک، بر انواع دیگر ارجحیت دارند. حتی میتوانید دوستانتان را برای صرف عصرانه دعوت کنید، و روی همین میز و صندلی با هم چای بخورید!

میز دیواری چوبی در اتاق کوچک

۲.  شلف خوراک دکوراسیون داخلی خانه های کوچک است

شلف و قفسه در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک، فضای خوبی برای کتابها، ظروف، و وسایل تزیینی ایجاد میکنند. کتابخانه‌های بزرگ و سنگین را فراموش کنید. آنها جای زیادی اشغال میکنند، و اصلا هم مدرن نیستند! شلف ها را هم داخل کمدتان و هم برروی دیوار میتوانید بزنید. با قرار دادن چند عکس یادگاری بر روی قفسه ها، احساس صمیمیت بیشتری در مهمانانتان ایجاد خواهید کرد.

شلف و قفسه در دکوراسیون خانه های کوچک

۳. از رنگهای روشن استفاده کنید.

هرچه ترکیب رنگ منزلتان روشنتر باشد و از سفید، طوسی، کرم، بژ،… بیشتر استفاده کنید خانه بزرگتر به چشم می آید. اگر امکانش را دارید، برای کف خانه و کابینت‌ها هم از رنگ سفید استفاده کنید. پرده های ضخیم و تیره بدترین انتخاب برای خانه های کوچک هستند. بگذارید نور آفتاب تا جای ممکن داخل خانه بتابد. اگر اصرار به داشتن پرده دارید، بهتر است از پارچه های توری و ابریشمی روشن بهره بگیرید. اگر خانه تان نور مناسبی ندارد، تعداد زیادی لامپ و لوستر نصب کنید. نورپردازی مناسب، با ایجاد عمق و بعد در فضا احساس بزرگ بودن فضا را به خوبی القا میکند.

استفاده از رنگ های روشن در اتاق

۴. آینه بیاویزید

بخصوص در اتاق خواب های کوچک، آینه یک وسیله ضروری است. آن را مقابل پنجره نصب کنید تا بازتاب نور، فضا را بزرگتر جلوه دهد. هرچه آینه بزرگتر باشد، تاثیر بیشتری میگذارد. لازم نیست که آینه حتما دیواری باشد، اگر با سلیقه تان جور است، میتوانید از آینه های ایستاده هم استفاده کنید.

استفاده از آیینه در دکوراسیون خانه کوچک

۵. از وسایل کوچک استفاده کنید

اگر فضای کوچکی دارید، مبلمان استیل و وسایل جاگیر و بزرگ را فراموش کنید. هرچه از وسایل ظریف تر، کوچکتر و کم جا تری استفاده کنید فضای خالی در خانه تان بیشتر وجود خواهد داشت و این باعث بزرگ تر جلوه کردن منزل میشود. مبلمان ال، و میز و صندلی هایی که پایه های باریک دارند گزینه های مناسبی هستند.

استفاده از وسایل کوچک برای استفاده بهینه از فضا

۶.از فضاهای مرده استفاده کنید

با قرار دادن میز کنسول، شلف بندی، گذاشتن آینه، می‌توانید از تمام فضای موجود در خانه تان، در جهت ایجاد ظاهر مرتب پیش بروید. حفظ ظاهر منظم در دکوراسیون داخلی خانه های کوچک، یکی از نکات اصلی است که هرکسی باید بداند.

استفاده از فضای مرده اتاق

۷.فضاها را از یکدیگر تفکیک کنید

در هم و برهم‌ بودن چیدمان، یکی از بدترین ویژگیهای خانه های کوچک است. فضا را با پارتیشن، و یا با استفاده از خود وسایل منزل تفکیک کنید: مثلا با گذاشتن یک مبل روبروی تلویزیون. اگر فضای مورد نیاز برای هر فعالیتی را به درستی تعریف کنید، قدم بزرگی در زیبایی دکوراسیون منزلتان برداشته اید.

تفکیک فضا در خانه های کوچک

۸. وسایل چند کاره بخرید!

شما جای زیادی ندارید، پس بهتر از به جای خرید چند وسیله، یک وسیله چندکاره و کاربردی را انتخاب کنید. مثلاً تختی بخرید که بتوانید از فضای زیرین آن مثل کمد استفاده کنید. بعضی از تختها، خودشان کشو دارند و یا فضایی به این هدف طراحی کرده اند. استفاده از مبلمان تاشو، و مبلمانی که به تختخواب تبدیل میشوند هم گزینه های خوبی هستند.

فضای چندمنظوره زیر تخت خواب

۹. تلویزیون را روی دیوار نصب کنید

برای دکوراسیون داخلی خانه های کوچک ، نصب تلویزیون روی دیوار، درست مقابل مبلها، ایده ای مفید است. با اینکار، هم تلویزیون دیدن آسان تر میشود، هم لازم نیست جای زیادی را با میز تلویزیون اشغال کنید.