تور پاتایا

یکی از شهرهای توریستی در کشور تایلند که همه روزه مسافران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می کند پاتایا است. با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر پاتایا و برخورداری از شرایط آب و هوایی گرم یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای کسانی است که قصد آبتنی و استفاده از تفریحات آبی را دارند. قدم زدن در ساحل دریا و آفتاب گرفتن یکی از تفریحاتی است که در این شهر بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. وجود مراکز خرید زیاد، تفریحات متنوعی از جمله جت اسکی، اسکی روی آب، شنا و غواصی، رستوران های لوکس و زیبا از دیگر مواردی هستند که می تواند انگیزه شما را برای انتخاب تور پاتایا زیاد کند. بنابراین اگر قصد شرکت در تور پاتایا را دارید باید در ابتدا با این شهر و اطلاعات کلی درباره آن آشنا شوید.

اطلاعات کلی درباره تایلند

-واحد پول این کشور بات است که با کد THB نمایش داده می شود.

-فاصله شهر پاتایا از پایتخت کشور تایلند یعنی بانکوک 100 کیلومتر است.

-پاتایا در حاشیه خلیج تایلند قرار گرفته است.

-جمعیت این شهر نزدیک به 107406 نفر است.

-زبان رسمی مردم تایی است.

تور پاتایا

بهترین زمان سفر به پاتایا

کسانی که قصد استفاده از تور پاتایا را دارند باید با شرایط آب و هوایی این شهر آشنا باشند. همانطور که می دانید کشور تایلند دارای آب و هوای گرمسیری است. در واقع شما در شهر پاتایا با آب و هوای خیلی گرم و یا زمستان های برفی و بارانی رو به رو نخواهید شد. به طور کلی برای توصیف آب و هوای پاتایا سه وضعیت زیر شرح داده می شود:

آبان تا بهمن

آبان تا بهمن که معادل نوامبر تا فوریه است دارای آب و هوای خنک می باشد. این فصل یکی از فصل های جذاب گردشگری است که حجم زیادی از مسافران آن را برای تور پاتایا انتخاب می کنند. البته این نکته نیز قابل ذکر است که در این فصل هزینه های سفر به بیشترین مقدار خود می رسند. میانگین دمای هوا در این ماه ها بین 23 تا 30 درجه سانتی گراد است. اگر قصد دارید از طبیعت زیبای پاتایا لذت ببرید شرکت در تور پاتایا در ماه های نوامبر تا فوریه را از دست ندهید.

اسفند تا اردیبهشت

اسفند تا اردیبهشت که معادل ماه مارچ تا می است گرم ترین ماه های پاتایا را تشکیل می دهند. در این روزها با توجه به شراط آب و هوایی استفاده از تفریحات آبی بسیار بیشتر می شود و شما می توانید در تفریحات متنوعی که برای مسافران در نظر گرفته شده است شرکت کنید. میانگین دمای هوا در این روزها بین 32 تا 34 درجه سانتی گراد است. وجود فستیوال های مختلف آبی و همچنین برگزاری جشن های سال نو یکی از دلایلی است که باعث می شود مسافران زیادی این ماه ها را برای شرکت در تور پاتایا انتخاب کنند.

خرداد تا مهر

خرداد تا مهر که معادل ماه های ژوئن تا اکتبر است جزء ماه های پرباران پاتایا می باشد. وجود بارش های سیل آسا در این مدت شاید یکی از دلایلی باشد که باعث شده افراد کمتری این فصل را برای تور پاتایا انتخاب کنند. البته کسانی که با هوای ابری و بارانی مشکلی ندارند می توانند این مدت را برای شرکت در تور پاتایا انتخاب کنند و سفری با هزینه های پایین تر برای خود به ارمغان آورند. این فصل خلوت ترین ماه های سال را برای تور پاتایا به همراه دارد.

بنابراین اگر قصد استفاده از تور پاتایا را دارید بهترین زمان سفر به پاتایا ماه های آذر تا فروردین است که هم دمای هوا مناسب است و هم با بارش های سیل آسا رو به رو نخواهید شد.

تور پاتایا

بهترین مراکز خرید پاتایا

شهر پاتایا در کنار جاذبه های گردشگری و تفریحی زیادی که دارد دارای مراکز خرید بزرگی نیز می باشد. اگر در تور پاتایا شرکت کردید حتما از مراکز خرید مهم و بزرگ آن دیدن کنید. شما در این مراکز خرید می توانید سوغاتی های مورد نظر خود را تهیه کنید. در این مراکز اجناس متنوعی از جمله لباس، پوشاک، لوازم الکترونیکی و … به فروش می رسند.

برخی از مهم ترین مراکز خرید شهر پاتایا به شرح زیر هستند.

مرکز فستیوال پاتایا

یکی از بزرگترین مراکز خرید شهر پاتایا مرکز فستیوال پاتایا است. این مرکز خرید در سال 2009 با 30 مغازه و فروشگاه مختلف فعالیت خود را شروع کرد. فروشگاه های این مرکز خرید شامل برندهای مطرح جهانی هستند. شما در فروشگاه های این مرکز خرید می توانید اقلام مختلفی از جمله لباس و پوشاک، زیور آلات و لوازم الترونیکی را تهیه کنید. پس از خریدتان می توانید در رستوران ها و کافی شاپ های متعددی که در مرکز خرید واقع شده اند استراحت کنید و از غذاهای بین المللی آنها امتحان کنید. سالن بولینگ و سینما از دیگر امکاناتی هستند که در این مرکز خرید در اختیار شما قرار می گیرد.

تور پاتایا

مرکز خرید رویال گاردن پاتایا

یکی دیگر از مراکز خرید پاتایا که می توانید در تور پاتایا از آن دیدن کنید مرکز خرید رویال گاردن پاتایا است. این مرکز خرید به دلیل قدمت زیاد بنای آن شهرت زیادی پیدا کرده است. این مرکز خرید در قسمت جنوبی جاده ساحلی قرار گرفته است. مرکز خرید رویال گاردن دارای سه طبقه است که در این سه طبقه فروشگاه های مختلفی از جمله پوشاک، زیورآلات، لوازم الکترونیکی و … قرار گرفته اند. این مرکز نیز مانند سایر مراکز خرید دارای رستوران ها و فود کورت ها است.

تور پاتایا

مرکز خرید اتلت

مرکز خرید اتلت یکی از مراکز خرید پاتایا است که به شیوه سنتی ساخته شده است. شما در این قسمت می توانید اجناس مختلفی را از برندهای مطرح جهان تهیه کنید. در این مرکز خرید رستوران ها و کافه های متعددی وجود دارد که برای گذراندن وقت و استراحت کردن بسیار مناسب هستند. شما در رستوران های این مرکز می توانید غذاهای تایلندی اصیل را تست کنید.

تور پاتایا

جاذبه های گردشگری در پاتایا

برای کسانی که قصد دارند در تور پاتایا شرکت کنند داشتن اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری و تفریحی می تواند اهمیت زیادی داشته باشد. ما در این قسمت مهم ترین جاذبه های گردشگری پاتایا را به شما معرفی می کنیم تا در تور پاتایا از این اطلاعات استفاده کنید.

تور پاتایا

جزیره مرجان

یکی از جاذبه های گردشگری بسیار پرطرفدار در تور پاتایا جزیره مرجان است. این جزیره در 7 کیلومتری شهر تایلند قرار گرفته است و اغلب کسانی که تور پاتایا را برای سفر خود انتخاب می کنند از این جزیره هم دیدن می کنند. برای بازدید از این جزیره می توان از قایق موتوری و لنج هایی که در آنجا تعبیه شده اند، استفاده کرد. در این جزیره زیبا آلاچیق های زیبایی قرار دارد که می توانید برای استراحت و گذراندن وقت از آنها بهره ببرید. اگر قصد دارید از این محیط زیبا و جذاب نهایت استفاده را ببرید بهتر است از قایق های کف شیشه ای استفاده کنید تا بتوانید مرجان های سفید کف دریا را مشاهده کنید. اگر در تور پاتایا شرکت کردید بازدید از این جزیره هیجان انگیز را از دست ندهید.

ضمنا برای کسانی که به آفتاب گرفتن علاقه دارند قسمت هایی در این جزیره فراهم شده است که بتوانید از آنها استفاده کنید. رستوران های این منطقه با غذاهای جذاب دریایی و تایلندی از شما پذیرایی خواهند کرد.

تور پاتایا

ساحل جومتین

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری پاتایا که معمولا مسافران تور پاتایا از آن دیدن می کنند ساحل جومتین است. این ساحل یکی از بهترین جاذبه های پاتایا به شمار می رود. در این منطقه می توانید از غذاهای محلی لذت برده و تجربه یک تفریح خانوادگی و یا دوستانه را برای خود به ارمغان آورید.

تور پاتایا

آکواریوم زیر آب پاتایا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری منحصر به فرد در تور پاتایا آکواریوم زیر آب است. این آکواریوم یکی از بزرگترین آکواریوم های دنیا به شمار می رود که گنجایش 3.8 میلیون لیتر آب را دارد. وجود جانواران آبزی مختلف در گونه های متنوعی از جمله سفره دریایی، کوسه، سمور و … باعث شده که بازدیدکنندگان زیادی در تور پاتایا این قسمت را برای تفریح و سرگرمی خود انتخاب کنند. شما در این آکواریوم می توانید حیواناتی شامل خرچنگ، ستاره دریایی، لاک پشت و … را لمس کنید و تجربه هیجان انگیزی برای خود به ارمغان آورید. ضمنا می توانید به همراه کودکانتان به ماهی ها و برخی از حیوانات این آکواریوم غذا دهید.

تور پاتایا

موزه ریپلی

موزه ریپلی یکی از جاذبه های گردشگری در تور پاتایا است که در مرکز خرید رویال گاردن قرار دارد بنابراین می توانید در زمان خرید در این مرکز خرید از موزه جذاب ریپلی هم دیدن کنید. این موزه دارای 300 نمایشگاه با موضوعات مختلف است. در این موزه سه عنصر شوکه کننده، بسیار زیبا و عجیب بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. برخی از قسمت های موجود در موزه ریپلی واقعی و برخی هم بازسازی شده هستند. اگر در تور پاتایا شرکت کردید حتما از این موزه و نمایشگاه های جذاب آن دیدن کنید.

تور پاتایا

اطلاعات پرواز

یکی از پرترددترین خطوط پرواز ایران به کشورهای خارجی، خط ایران به پاتایا است. در حال حاضر پروازهای ایران به مقصد تایلند هر روزه و به وسیله شرکت هواپیمایی ماهان و قطر ایر نیز انجام می شوند. شما می توانید هم به طور مستقیم به پاتایا پرواز داشته باشید و هم با پرواز ماهان به بانکوک رفته و از آنجا به پاتایا بروید.

شما می توانید هم به صورت مستقیم و هم غیر مستقیم از پروازهای پاتایا استفاده کنید. ماهان تنها شرکت هواپیمایی داخلی است که به پاتایا پرواز دارد.

معرف ترین فرودگاه پاتایا ، فرودگاه بین المللی آن می باشد که پروازها از فرودگاه امام خمینی تهران به فرودگاه بین المللی پاتایا صورت می گیرد.