راه ها و روش های مهاجرت به سوئد

در سال هایی زندگی می کنیم که بسیاری از اطرافیانمان قصد مهاجرت و اقامت در خارج از کشور را دارند. هر چند مهاجران شرایط روانی بسیار سختی را برای دوری از وطن تجربه می کنند اما میل به زندگی بهتر تمام سختی ها را آسان می کند. کشورهایی مثل استرالیا، آلمان، حتی آذربایجان و سوئد به نقاط بی نظیری برای مهاجرت تبدیل شده اند. بی تردید یکی از بهترین نقاط دنیا برای اقامت سوئد است. اقامت در کشور زیبای سوئد نیازمند اخذ ویزا و در مرحله بعد اقامت آن کشور است. دریافت اقامت و مهاجرت به سوئد باعث می شود که شما با آسودگی در کشورهای عضو پیمان شینگن تردد کرده و نیز تحصیل در سوئد برای شما تا پایان دوره دکتری شرایط ادامه تحصیل در تمام قاره اروپا را فراهم می آورد. سوئد از کشورهای شمالی اروپاست که در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار دارد. این کشور از شمال شرق با فنلاند، از جنوب شرق با دریای بالتیک، از غرب با نروژ، از شرق با خلیج بوتنی و از جنوب غرب با دانمارک همسایه است. پایتخت این کشور شهر استکهلم است. از دیگر شهرهای مهم سوئد می‌توان گوتنبرگ را نام برد که در غرب سوئد است و مالمو که در جنوب این کشور واقع شده‌اند را نام برد. اوپسالا و لوند نیز از شهرهای دانشگاهی کشور سوئد هستند. از سوئد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای اروپا یاد می‌شود که از سطح رفاهی بالایی برای مردمش برخوردار است. به دلیل شرایط مطلوب زندگی در کشور سوئد افراد زیادی خواهان کسب اقامت سوئد هستند. نوع حکومت این کشور پادشاهی پارلمانی است. مردم این کشور عموما مردمانی خونگرم و با روابط عمومی بسیار عالی و متمدنانه هستند به صورتی که با اقامت در سوئد حس غریبه نخواهید داشت.

راه ها و روش های مهاجرت به سوئد

چرا مهاجرت به سوئد؟

تعداد زیادی از مردم به دلیل شرایط نامطلوب زندگی و نداشتن امنیت شغلی و فکری و معیشتی خواهان مهاجرت به کشورهایی هستند که شرایط مطلوب تری دارند.رفاه، آموزش، درمان و فرهنگ و روابط اجتماعی مهمترین نکات تاثیرگذار در مهاجرت هستند.

کشورهای مختل  جهان شرایط و ویژگی های مختلفی جهت مهاجرت و تابعیت دارند. یکی از کشورهایی که در سال‌های اخیر اقدام به پذیرش تعداد زیادی مهاجر کرده است، کشور سوئد است. برای مهاجرت به سوئد نیز راه های گوناگونی وجود دارد که در این مقاله به بررسی کامل تمامی این روش‌ها خواهیم پرداخت. در سال های اخیر بین ایرانی‌ها مهاجرت به سوئد بسیار پرطرفدار شده است و اگر به کشور سوئد سفر کنید مهاجران ایرانی زیادی را در این کشور خواهید دید.

آیا قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارید؟ پس باید در ابتدا تصمیم قاطعی بگیرید که حتما مقصد نهایی شما سوئد است. دومین ویژگی جهت مهاجرت به کشور سوئد وجود پشتکار و همت است. برای مهاجرت به سوئد تصمیم خود را قاطعانه بگیرید تا در میان راه پشیمان نشوید. اگر بخواهید در میانه ی راه تصمیمتان را عوض کنید هم وقت زیادی و هم هزینه‌های بسیاری را از سرمایه ی با ارزشتان هدر داده اید. در آخر باید گفت سوئد ممکن است  دارای شرایط آب و هوایی بدی باشد اما با توجه به شرایط اقتصادی آن و رفاه و امید زیاد به بهبود زندگی برای  همه ی مهاجران در سوئد ممکن است بهترین گزینه موجود باشد. با این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات جامع در رابطه با مهاجرت به کشور سوئد کسب کنید. سعی می کنیم تا شرایط و نکات بسیار مهمی را جهت مهاجرت به این کشور زیبای اروپایی در اختیارتان قرار دهیم.

جهت مهاجرت به سوئد در قدم اول باید اقدام به دریافت ویزا کنید. گرفتن ویزای سوئد نیازمند زمان زیادی است پس هر چه سریعتر تصمیمتان را گرفته و کارهایتان را شروع کنید.

باید بدانید که بسته به نوع مهاجرت شما نوع ویزا ها نیز متفاوت است. ویزاها در سوئد شامل : ویزای تحصیلی، ویزای تجاری و ویزای توریستی هستند. هر یک از این ویزا ها مراحلی دارند که با قطعی شدن نوع سفر شما اقداماتی جهت اخذ هر کدام از این ویزا ها صورت خواهد گرفت.

دلایل مهاجرت به سوئد

سوئد چهارمین کشور بزرگ در قاره اروپا است. در کشور سوئد مهاجرت و قوانین آن بر مبنای قانون اتباع بیگانه تنظیم شده است. این قانون و مقررات مربوط به درخواست پناهندگی و کسب اجازه اقامت در کشور سوئد است و پیوند خانوادگی را در نیز بر می گیرد. کشور سوئد جزء کشورهای عضو پیمان شینگن است و کشورهای عضو شینگن می‌توانند به خاک یکدیگر ورود و خروج داشته باشند.

پس یکی  دیگر از دلایل اقامت و مهاجرت به سوئد این است که با در اختیار داشتن اقامت کشور سوئد به صورت دائم و موقت می‌توانید به راحتی در کشورهای عضو پیمان شینگن تردد کنید. نکته مهم دیگر در باب سوئد این است که اخذ ویزا برای سایر کشورهای اروپایی و حتی آمریکا از خاک سوئد بسیار راحت ‌تر و سریعتر از اخذ ویزا در ایران است. از این روست که بسیاری از افرادی که تمایل دارند به دیگر کشورهای اروپایی سفر کنند ابتدا به کشور سوئد مهاجرت می کنند و از آنجا اقدام به اخذ ویزا برای عزیمت به سایر کشورها می‌کنند.

دلیل دیگر مهاجرت به سوئد قانون پناهندگی این کشور است. درصد بالایی از جمعیت کشور سوئد را مهاجران تشکیل می‌دهند. به خاطر مزیت های سوئد نه تنها از ایران بلکه از سایر کشورهای جهان نیز برای مهاجرت به سوئد اقدام می‌کنند. برای مهاجران بسیار مهم است که قانون پناهندگی در کشور سوئد دقیقا بر اساس قوانین سازمان ملل در این کشور اجرا می‌شود. امور مهاجرت به کشور سوئد جهت اقامت دائم در همین کشور انجام می شود.

متقاضیان اقامت برای کسب اقامت دائم در این کشور ابتدا باید اقدام به اخذ اقامت موقت در این کشور نمایند و پس از گذشت یک یا سه سال، اقامت خود را در این کشور به صورت دائمی در آورند. شرایط ویژه‌ای هم برای اقامت در کشور سوئد در نظر گرفته شده است. افرادی که زیر ۱۸ سال دارند به راحتی می‌توانند بعد از مهاجرت به سوئد اقدام به اخذ اقامت دائم کنند. البته در کنار این قانون افرادی که با خانواده به سوئد مهاجرت کرده و دارای فرزندان کودک هستند نیز می‌توانند در این کشور اقامت دائم دریافت کنند.

دلایل مهاجرت به سوئد

با روش های مهاجرت به سوئد آشنا شوید

به صورت کلی مهاجرت به سوئد از طریق روش هایی امکان پذیر است که در ادامه این مقاله هر یک را به صورت کلی واکاوی می‌کنیم. در ادامه این مطلب هم چنان همراه ما باشید.

  • مهاجرت به کشور سوئد از طریق ازدواج
  • مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق خرید ملک
  • مهاجرت از طریق کار آفرینی
  • مهاجرت از طریق تخصص و کار

ایرانیان عزیز هر یک از روش‌های ذکر شده جهت مهاجرت به کشور سوئد دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در ادامه این مقاله به توضیح یکایک این روش‌ها خواهیم پرداخت.

نکات مهم برای مهاجرت به سوئد را بیاموزیم

شرایط مهاجرت به سوئد در زمان های مختلف، متفاوت است که با توجه به شرایط منطقه اروپا و شرایط سیاسی کشور سوئد متغیر است. از این رو جهت کسب اطلاعات پیرامون سوئد و مهاجرت لطفا کمی شکیبا باشید و با دقت موارد و مسائل مهاجرت به سوئد را پیگیری نمایید. هر یک از روش های مهاجرت به کشور سوئد دارای جزئیات فراوانی هستند از این رو در این مقاله تلاش می کنیم تا نگاهی کلی به یکایک روش های صورت گرفته انجام دهیم. متوجه شدیم که برای مهاجرت به سوئد باید ویزای شینگن دریافت کرد. اخذ ویزای شینگن نیز دارای مراحلی است که از مهم ترین این مراحل هدف سفر شما به اروپاست و نوع ویزایی که از کشورهای عضو شینگن ارائه می دهند.

نکات مهم برای مهاجرت به سوئد

ازدواج و مهاجرت در سوئد چگونه است؟

یکی از روش های مهاجرت به سوئد ازدواج است. به دریافت ویزای ازدواج جهت مهاجرت به کشور سوئد، سامبو می گویند. در کشور سوئد شرایط ویزای ازدواج در صورتی به یک فرد ارائه می‌شود که پیوند خانوادگی با یک شهروند سوئدی داشته باشد. پس ازدواج با یک فرد سوئدی سبب دریافت ویزای ازدواج و اقامت دائم در این کشور می شود. برای دریافت ویزای ازدواج می‌توان هم از داخل و هم خارج کشور سوئد اقدام کرد.

یعنی لازم نیست که برای گرفتن این ویزا حتماً در داخل خاک سوئد حضور داشته باشید. با داشتن ویزای ازدواج می‌توانید اقامت و تابعیت سوئد را دریافت نمایید. جهت دریافت این ویزا مدارکی را ارائه و مراحلی را باید سپری نمایید که در بخش بعد به توضیحاتی در رابطه با این مدارک و سپری کردن مراحل خواهیم پرداخت.

چه مدارکی برای مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج لازمند؟

برای مهاجرت به سوئد از طریق ازدواج مدارکی زیر را باید تکمیل و ارائه نمایید

  • تکمیل فرم درخواست ویزای شما و ارائه آن به اداره مهاجرت سوئد
  • پرداخت هزینه تعیین شده به سفارت که بایستی تبدیل به ارز شود و به سفارتخانه سوئد تحویل داده شود.
  • تعیین وقت مصاحبه برای متقاضی (توجه کنید این کار ممکن است تا ۵ ماه طول بکشد).
  • اثبات رابطه و ارائه مدارک جهت واقعی بودن پیوند با یک فرد سوئدی (برای اثبات این موضوع بهتر است تمامی مدارک، حتی فیلم‌های عروسی و یا عکس های مشترکتان را برای شخص مصاحبه‌کننده آماده نمایید).
  • اخذ ویزای ۲ ساله سوئد بعد از اثبات واقعی بودن این ازدواج.
  • تبدیل ویزای دو ساله به ویزای دائمی بعد از سپری شدن دو سال (برای دائمی شدن ویزای ازدواج نیز فرد باید مدارکی را نیز جهت زندگی مشترک در این مدت به مسئولین سفارت ارائه نماید).

مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل در این کشور

یکی از بهترین راههایی که برای مهاجرت و اقامت در سوئد برای جوانان و دانشجویان ایرانی فراهم است مهاجرت برای ادامه تحصیل در سوئد است. در سوئد در مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس امکان ادامه تحصیل وجود دارد. اما برای ادامه ی تحصیل در مقطع دکترا باید در منطقه اروپا تحصیل کرده باشید تا بتوانید در کشور سوئد به تحصیل ادامه دهید.

ویزای تحصیلی کشور سوئد دارای مزایا و ویژگی‌های بسیاری است. شما می‌توانید خود را در این کشور به عنوان یک شهروند درجه دو نبینید چرا که در کار و تحصیل به شما همانقدر ارزش داده می‌شود که شهروندان درجه یک دارای این درجه و مزیت های شهروندی سوئد هستند.

یکی از مهم ترین مزایای دیگر برای فارغ التحصیلان دانشگاه های سوئد، امکان ادامه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی است. اگر برای اخد لیسانس به سوئد مهاجرت کرده باشید بعد از فارغ التحصیلی می توانید برای ادامه تحصیل به هر کدام از کشورهای اروپا که می خواهید مهاجرت کنید. به خصوص برای گرفتن مدرک دکترا در هر دانشگاهی در تمام قاره اروپا می توانید تحصیل کنید. البته گرفتن پذیرش در دانشگاهها به تلاش و سطح علمی که کسب کرده اید نیز بستگی دارد.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به سوئد از طریق ویزای تحصیلی چیست؟

با اخذ مدرک تحصیلی از دانشگاههای سوئد موقعیت های شغلی ویژه ای در تمام دنیا خواهید داشت.برای خود و فرزندانتان این فرصت را از دست ندهید.اکنون مدارکی را که برای اخذ این ویزا تحصیلی احتیاج دارید را مرور می کنیم

  • ارسال درخواست آنلاین جهت اقامت سه ماهه سوئد
  • پرداخت هزینه اولیه پس از اخذ مجوز اقامت تحصیلی در سوئد
  • ارائه آخرین مدارک تحصیلیتان
  • تعیین وقت مصاحبه و اخذ ویزای تحصیلی

:برای تمدید ویزای تحصیلی برای ادامه تحصیل در سوئد به نکات زیر توجه کنید

در پایان مرحله اول تحصیل کشور سوئد را ترک نکنید و تا زمانی که در کشور حضور دارید و فرصت دارید درخواست مبنی بر تمدید ویزا را انجام دهید.

برای تمام دوره هایی که می خواهید در کشور حضور داشته باشید گذرنامه معتبر فراهم کنید و اعتبار گذرنامه خود را مرتب تمدید نمایید.

اقامت خود را هر چه بیشتر که می توانید حداقل سه ماه در کشور سوئد قطعی کنید.اگر توانستید اقامت برای دو ترم دانشگاهی تهیه کنید کار شما جهت تمدید ویزای تحصیلی تان راحت تر خواهد بود.

مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک چگونه است؟

در سوئد نیز یکی از روش های مهاجرت، خرید ملک است. در سال های اخیر جهت مهاجرت به سوئد توسط خرید ملک سوء استفاده های زیادی شده است پس بهتر است قبل از هر اقدامی مطالعات و تحقیقات جامعی را انجام دهید. مزیت مهاجرت به سوئد آن است که علیرغم این که در بسیاری از کشورها دیگر از طریق خرید ملک اقامت دائمی اعطا نمی شود در سوئد هنوز مهاجران را از طریق خرید ملک می پذیرد. همچنان پیشنهاد می کنیم جهت اقامت در کشور سوئد اقدام به خرید ملک در این کشور کنید. هر چند این کار فعالیت زیادی را می طلبد و روش پرکاریست ولی می تواند یکی از آسان ترین راه ها برای گرفتن اقامت در سوئد و قاره اروپا باشد. در این روش بایستی نکات چند را رعایت کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نکات مهم دیگر راجع به مهاجرت به سوئد از طریق خرید ملک

دانستیم که هنوز خرید ملک یکی از روش های مهاجرت به سوئد است.

برای خرید ملک به قصد گرفتن مهاجرت سوئد توصیه می کنیم نکاتی را رعایت کنیم تا از خطرات احتمالی خرید ملک در کشوری دیگر در امان باشید.

  • خرید ملک و کسب مهاجرت از این طریق باید زیر نظر سازمان مهاجرت در کشور سوئد باشد.
  • تحقیق و بررسی کامل در رابطه با شرکت پیشنهاد کننده ملک و یا شخص معرفی کننده را جدی بگیرید.
  • توجه کنید که قوانین مهاجرت و خرید ملک در کشور سوئد طبق قوانین قاره اروپا و کشورهای عضو پیمان شینگن هستند.
  • روش خرید ملک را تا جایی که می توانید مورد بررسی قرار دهید که طبق قانون اتحادیه اروپا باشد.
  • تنها برخی از کشورها مجوز فروش ملک در کشور سوئد را دارند و فقط می توانید از طریق این کشورها خرید ملک را به انجام برسانید.
  • از طریق یک وکیل حرفه ای کارهای مربوط به خرید ملک و مهاجرت در کشور سوئد را پیگیری کنید.

با ویزای کار آفرینی و داشتن تخصص جهت مهاجرت به سوئد آشنا شوید. از دیگر روش های معمول برای مهاجرت و همچنین در سوئد مهاجرت از طریق کار آفرینی است.شما می توانید از طریق ایجاد یک کار حرفه ای و منظم در کشور سوئد، اقامت دائم و موقت را در این کشور کسب کنید. روش کار آفرینی راهیست که سالانه افراد زیادی به سوئد از طریق آن موفق به اقامت در سوئد می شوند.اما برای اقامت به روش کار آفرینی در سوئد قبل از هر اقدامی این موضوع را با یک وکیل حرفه ای در میان بگذارید. در این زمینه سوالات متداولی جهت کار آفرینی در ذهن افراد شکل می‌گیرند که به چه طریق می توان کار آفرینی را در کشور سوئد انجام داد. زمینه کار آفرینی در کشور سوئد بسیار خوب و فراهم است. با توجه به میزان هزینه ای که در نظر دارید می توانید اقدام به کار آفرینی و اخذ اقامت در این کشور کنید. در ادامه باید مدارکی را نیز ارائه کنید که نشان دهنده استطاعت مالی شما باشد. در ادامه این مقاله به همین موضوع پرداخته و مدارک لازم جهت مهاجرت به کشور سوئد را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مدارک لازم جهت مهاجرت به سوئد از طریق کار آفرینی کدامند؟

دوستان عزیز که قصد مهاجرت به سوئد را دارند باید بدانند که برای اخذ مهاجرت از طریق کار آفرینی مدارک زیر لازم است.

  • در دست داشتن و ارائه گذرنامه معتبر بین المللی.
  • ارائه سابقه کاری کامل و تخصصی که نشان دهنده مهارت فنی و یا کاری شما باشد.
  • ارائه مدارک زبان مبنی بر یادگیری زبان سوئدی.
  • ارائه مدارکی برای تمکن مالی.
  • ارائه اسناد بانکی مبنی بر اینکه وضعیت مالی شما را روشن کند.
  • ارائه مبلغ مانده حساب بانکی با تأیید و امضای بانک.
  • اخذ ثبت شرکت در کشور سوئد.
  • مدارک داشتن اقامت دو ساله در کشور سوئد.
  • نشان دادن فعالیت مثبت در طی دو سال جهت اقامت دائم.

مدارک لازم جهت مهاجرت به سوئد از طریق کار آفرینی کدامند؟

مدارک ویزای تجاری برای مهاجرت به سوئد چیست؟

مهاجرت به کشور سوئد از طریق اخذ ویزای تجاری در ابتدا کوتاه مدت است ولی با کار و تلاش و ارائه فعالیت های مثبت، ارتقای می یابد و مدت ویزا بیشتر شده و تا جایی ادامه پیدا می کند که می توانید اقامت دائم در کشور سوئد را کسب کنید. در این بند مدارکی که جهت اخذ ویزای تجاری برای مهاجرت به سوئد لازم است را می آوریم.

  • تهیه و ارائه دعوت‌نامه ویزای تجاری سوئد توسط یک شرکت سوئدی که بر روی سربرگ اصلی همان شرکت ارسال شده باشد.
  • ارائه معرفی نامه به شرکت یا سازمان از طریق اداره مرتبط.
  • ارائه گذرنامه معتبر که دارای ۶ ماه اعتبار باشد.
  • همراه داشتن کپی و اصل شناسنامه به همراه کارت ملی.
  • اظهارنامه مالیاتی شرکت شما مبنی بر تقبل هزینه های سفر.
  • مشخص کردن مدت زمان سفر در زمان مصاحبه.
  • ارائه مدارک جهت انجام ثبت تجاری با شرکت دعوت کننده.
  • ارائه مدارک تجاری صحت فعال بودن شرکت دعوت شونده.
  • ارائه روزنامه رسمی و ثبت نام شرکت شما در این روزنامه.
  • ارائه کارت بازرگانی معتبر.
  • ارائه جواز کسب.
  • پرینت سه ماه آخر حساب بانکی شرکت یا شخص.
  • ارائه بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل.

اقدام از طریق شرکت و آژانس های مسافرتی جهت مهاجرت به سوئد چگونه است؟

همان طور که در این مقاله دیدیم 4 راه اساسی جهت مهاجرت به سوئد و اخذ ویزا و اقامت دائم به این کشور وجود دارد.

حال اگر بخواهید می‌توانید بخشی از کارهای مربوط به مهاجرت به سوئد را به شرکت و آژانس های معتبر بسپارید. اگر شرکت مناسبی را انتخاب کنید وکلای خوب  این شرکت ها توانایی عملی کردن اهداف شما را در زمان کوتاه تر و در شرایط مطمئنی دارند.

خلاصه مطلب و نکات کلیدی در رابطه با مهاجرت به سوئد

  • برای مهاجرت به سوئد می توانید از 4 طریق اخذ ویزای تحصیلی، ویزای کاری، ویزای خرید ملک و کار آفرینی اقدام کنید.
  • مهاجرت به کشور سوئد از طریق اخذ ویزای تحصیلی یکی از بهترین روش‌ها است که سبب ایجاد فرصت شغلی نیز برای شما می‌شود.
  • ساده ترین روش مهاجرت به کشور سوئد خرید ملکی مناسب در این کشور است. برای موفقیت سریع در این شیوه بررسی‌های لازم را در جهت خرید ملک در سوئد انجام داده و از مشاوران حرفه ای بهره بگیرید.
  • ازدواج با یک فرد سوئدی سبب اخذ ویزا در کشور سوئد می شود. به این ویزا سامبو می گویند.
  • از مهمترین  دلایل  که افراد اقدام به مهاجرت به سوئد می کنند عضو بودن کشور سوئد در پیمان شینگن و اتحادیه اروپا است.
  •  مهاجرت از طریق کار آفرینی و مهاجرت از طریق تخصص یا کار از دیگر روش های اقامت در سوئد است که مناسب برای ایرانیان ماهر و متخصص و با استعداد است.